زبان برنامه نویسی برای نوشتن اپلیکیشن های اندروید

بهترین و اولین مرجع رسمی مقالات طراحی اپلیکیشن

زبان برنامه نویسی برای نوشتن اپلیکیشن های اندروید

۱ بازديد

کدام گویش نرم‌افزار‌نویسی برای شما مطلوب میباشد؟ هیچ کس نمی‌تواند به شما بگوید از چه چیزی به کار گیری نمایید؛ بلکه تجارب‌ شما در اپ‌نویسی (و یا این که نداشتن تجربیات) اصلی میباشد و این که با چه زبانی بیشتر حس راحتی میکنید. خوشبختانه طراحی اپلیکیشن در مشهد شما حق گزینش دارید. در این مکان لیستی از شایسته ترین لهجه‌های اپ نویسی را معرفی می کنیم. همینطور، در مقاله «مقایسه زامارین و اندروید استودیو» به مقایسه این دو ابزار گسترش مستقر اندروید پرداخته گردیده است.

۱. گویش Java (جاوا)
گزینش گویش Java گزینش خیر میباشد. این لهجه، لهجه قانونی اندروید میباشد. Java دومی لهجه فعال در GitHub محسوب میشود و بیشتر از 20 سال سوابق دارااست. کل این صحبت‌ها بدین معناست که فراگیری‌های فراوانی برای این گویش وجود داراست و به‌این زودی نگران از به دور بیرون شدن و منسوخ شدن این لهجه نیستید. از آن جایی که Java در ده‌ها صنعت به فعالیت گرفته می شود، ما به شما سفارش میکنیم از کتاب‌های آموزشی Java برای اندروید استارت فرمائید.

مشخصاً گویش Java در هر درحال حاضر به به عبارتی صورت میباشد البته الگوها و اصطلاح‌هایی وجود دارا هستند که می توانند به داشتن درکی عالی از اپلیکیشن نویسی در اندروید یاری نمایند. این هدفی میباشد که اکثر کتاب‌های اصولی اندروید در حیث دارا هستند. به حافظه داشته باشید از آنجایی که Java کهن میباشد، بعضا از مختصات و نازکی‌های گویش‌های نو را ندارد. چنانچه شما یک جدید‌شغل میباشید این قضیه بر شما تأثیر نمی‌گذارد ولی در شرایطی که لهجه‌های دیگر مانند Swift را بلد باشید، ممکن میباشد در Java یه خرده شم محدودیت به شما دست بدهد.

۲. گویش Kotlin
Kotlin یک گویش اپلیکیشن‌نویسی میباشد که برای انجام در ماشین مجازی Java پیاده سازی گردیده‌است. این یعنی نرم‌افزار‌های Kotlin بر روی Bytecodeهای Java سوار می باشند و به اپ‌ها اذن میدهد تا بر روی هر ماشینی که Java runtime Environment را مدد می‌نماید، انجام شوند. از آن جایی که اکثر ماشین‌ها این اطراف را امان می‌نمایند، Kotlin یک روش به‌نسبت شل برای رفتار قابل انعطاف‌افزارهای چندسکویی (Cross-platform) میباشد. با Kotlin شما شایسته ترین مختصات Java را سوای نقاط ضعف آن در چنگ دارید. هماهنگی بخش‌های گوناگون و مختصات Kotlin مدرن، پاک و سریع می‌باشند و تجربیات‌ نرم‌افزار‌نویسی راحتی را ارائه می‌نمایند. در حالی که Java به لحاظ هنگفت و منسوخ به لحاظ میرسد، Kotlin شم تازگی و هوشمندی دارااست. درواقع به‌سیرتکامل‌ای میتوانید به Kotlin تحت عنوان یک لهجه پیاده سازی‌گردیده برای تایپ کردن اپ‌های اندروید تصور کنید.



نقطه ضعف Kotlin چیست؟ Kotlin بسیار جوان میباشد. در سال 2011 ظهور پیدا کرد و تا سال 2016 رسما در چنگ تمامی عدم وجود. خبر عالی این میباشد که Kotlin بدون پول و متن‌گشوده (Open Source) میباشد، پس میتوانید انتظار داشته باشید با‌گاز توسعه و گسترش نماید ولی یکسری سال ارتفاع میکشد تا یک گزینش قابل پشت گرمی و مستحکم باشد.

۳. لهجه #C (سی‌شارپ)
#C یک لهجه خارق‌العاده میباشد. به لحاظ اینجانب، #C مشتمل بر کل قسمت‌های بهتر Java میباشد، سوای نکات بد آن که حتی با با صرفه‌سازی‌ها، عالی هم گردیده‌است. کمپانی مایکروسافت، پتانسیل Java را روئت کرد و تصمیم گرفت تا ورژن‌ بهتری از لهجه نرم افزار‌نویسی خودش را ساخت نماید.
برای مدتی، والا‌ترین گونه های #C این بود که فقط برای سیستم‌های ویندوزی اعمال می شد چون به NET Framework. متکی بود. کم کم البته آحاد اینها تغییر و تحول کرد. هنگامی که مایکروسافت تصمیم گرفت NET Framework. را در سال 2014 به طور متن‌گشوده در آورد و Xamarin (شرکتی که برقراری Mono (پروژه‌ای که به #C اذن می دهد تا بر روی اکثری از بسترها ایفا گردد) را بر ذمه دارااست.) را خرید.

امروزه، شما میتوانید از Xamarin.Android و Xamarin.IOS به کار گیری فرمائید تا با Visual Studio یا این که Xamarin Studio اپ‌های تلفن همراه بسازید. یادگیری #C انتخابی بسیار بهتر میباشد زیرا می توانید از این گویش در مسئله‌های دیگر، همانند ساختن بازی‌های بغرنج با Unity و #C به کارگیری فرمائید. یک نمونه از اپلیکیشن‌های ساخته‌گردیده با Xamarin اپلیکیشن‌ی MarketWatch میباشد. اعتنا داشته باشید که Xamarin در صدر یک اپلیکیشن‌ مبلغی بود البته کمپانی مایکروسافت آن را به به یک اپ‌ بدون‌پول تبدیل کرد.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.