معرفی چند سیستم مدیریت محتوای متن باز و رایگان

بهترین و اولین مرجع رسمی مقالات طراحی اپلیکیشن

معرفی چند سیستم مدیریت محتوای متن باز و رایگان

۵۷ بازديد
WordPress

با‌یقین وردپرس یک کدام از توانا ترین و انعطاف پذیرترین CMS ها میباشد. یوزرها طراحی اپلیکیشن در مشهد اهل ایران می‌توانند از ورژن فارسی وردپرس استعمال نمایند و از مجموع مزایای آن بهرمند شوند.
نصب و فعال‌ساز‌ی وردپرس فرایندی آنقدر سریع و بی آلایش میباشد، که به نصب پنج دقیقه ای اش دارای اسم و رسم میباشد. با استعمال از وردپرس و سوای داشتن هیچ علم اپ نویسی، می‌توانید با یاری فراگیری نصب وردپرس، مبادرت به ساخت وب سایت خویش فرمائید. اما می بایست به اندازه کافی علم به کار گیری از کامپیوتر را داشته باشید، به دلیل آنکه مدیر پنل اینترنت سرور مقداری غامض میباشد.
در مجموع برای نصب و راه‌اندازی وردپرس بایستی آخری ورژن فارسی آنرا از نشانی www.wp-persian.com اخذ نمائید. آنگاه فایلی که دانلود کردید را برروی هاست مرتبط با تارنما خویش آپلود فرمائید. بعد از آن مبادرت به نصب و تنظیمات آن نمایید.
با امداد وردپرس میتوانید اشکال تارنما های وبلاگی، خبری، آموزشی، توریسم، دانلود پوشه، و ... را فعال سازی نمایید. این CMS پلاگین های اکثری در مخزن خویش داراست که بیشتر آن‌ها مجانی می باشند و جهت اضافه کردن امکان های بیشتر به وبسایت کاربرد دارا‌هستند. مثلا می شود به پلاگین ووکامرث اشاره نمود که، برای نصیب خرید وبسایت های فروشگاهی کاربرد دارااست.
از مزایای وردپرس می شود به بروزرسانی های دائمی و مجانی، انعطاف پذیری، نصب سریع و سهل و آسان، ابزار توسعه یافته و بی نقص رئیس محتوا، پشتیبانی از قالب های متنوع و پشتیبانی از هزاران پلاگین اشاره نمود.


ساخت وب سایت

Joomla

همچون وردپرس، جوملا نیز بدون پول میباشد و از گویش فارسی پشتیبانی می نماید. برای اخذ فولدر فارسی آن می‌توانید به نشانی www.joomlafarsi.com مراجعه نمایید.
جوملا یک کدام از کهن ترین اپلیکیشن های تارنما ساز میباشد. به یاری این CMS، به مدیر محتوا در تارنما بپردازید. جوملا را می قدرت سوای هیچ علم اپ نویسی پیاده و مدیر کرد. شاید گرافیکی بودن، گوشه و کنار کاربری خوشگل و قوی جوملا بیشتراز هر چیزی آیتم دقت یوزرها این پلتفرم باشد.
اپن سورس بودن جوملا این قابلیت و امکان را به یوزرها میدهد، تا به یاری برنامه نویس ها، تغییرات دلخواه را در سیستم رئیس محتوا، ساخت و ساز نمایند و آنرا به هر شکل که می‌خواهند فردی سازی نمایند.
مجموعاَ در‌صورتی‌که بخواهیم مزیت های جوملا را ذکر کنیم، بایستی بدین مفاد اشاره نمود: ساخت صفحه ها گرافیکی، انعطاف پذیری، نصب بی آلایش و سریع، امکان نصب قالب، ارتقا مجانی، ابزار توسعه یافته مدیریتی، پشتیبانی از پلاگین ها و ...

Drupal

دروپال نیز تمامی خصوصیت های دو CMS گذشته را دارااست. بدون‌پول بودن، پشتیبانی از گویش فارسی و اوپن سورس بودن صرفا بخشی از مزایای سیستم مدیر محتوای دروپال میباشد. با مراجعه به نشانی www.drupalcms.ir می‌توانید ورژن فارسی دروپال را دانلود و با امداد آن مبادرت به طراحی سایت خویش نمائید.
دروپال آسانی را در کنار تجهیزات نامحدود مهیا آورده، تا یوزرها فارغ از نیاز به سپری کردن زمان و نرم‌افزار نویسی خاص، به کلیه تجهیزات آیتم انتظارشان دست یابند.
مدیر سریع و بی نقص محتوا، بروزرسانی های بدون‌پول، کاربری بی آلایش برای مثال مزایایی میباشند که دروپال به هم پا داراست.

معرفی Use Case

Use Case (یوزکیس) ابزاری برای تعریف تعاملات مورد نیاز کاربر در سیستم است، در واقع مجموعه اقداماتی است که مرحله به مرحله تعاملات بین کاربر و سیستم را برای رسیدن به یک هدف خاص (که همان کامل شدن کیس است) تعریف می کند. کیس را می توان یک کار در نظر گرفت که باید تکمیل شود.

در توسعه نرم افزار Use Cases یا مجموعه ای از Caseها (کیس ها) نوشته می شود. در تصویر زیر هر کدام از بیضی ها یک کیس را نشان می دهد و کاربری که با سیستم از طریق این کیس ها ارتباط برقرار می کند.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.