جدیدترین روش یادگیری زبان برنامه نویسی جاوا اندروید

بهترین و اولین مرجع رسمی مقالات طراحی اپلیکیشن

جدیدترین روش یادگیری زبان برنامه نویسی جاوا اندروید

۳ بازديد

قدم اولیه: یادگیری و شناخت با گویش نرم‌افزار نویسی (جاوا)
در شرایطی که تصمیم دارید به طور تخصصی به توسعه و گسترش و پیاده سازی نرم افزار‌های اندروید طراحی اپلیکیشن در مشهد بپردازید، به شما پیشنهاد می کنم در صدر با لهجه جاوا کاملا آشنا گردید چراکه سنگ بنای طی کردن فرایند آجل به طبع یادگیری و اشراف به جاوا تحت عنوان شایسته ترین لهجه اپلیکیشن نویسی اندروید هست. چرا جاوا؟

یکی‌از پیش نیاز های یادگیری نرم‌افزار نویسی اندروید شناخت با مفاهیم شی گرایی (که به‌دنبال به آن خوا هیم پرداخت) میباشد. جاوا ذاتا یک گویش شی گرا بوده و شما در آن به مکان مشغول شدن با توابع و متغیرهای خیر چندان سهل و آسان به طور بی واسطه با OBJECTها در زمینه‌ی خواهید بود.

مزیت کدنویسی به طریق شی گرا چیست؟
درین طرز رئیس و حفظ کدها برای شما بسیار ریلکس خیس بوده و فرصت کدنویسی نیز به نحوه دیده گیری کاهش پیدا می نماید. همینطور شما میتوانید از کدهای خویش در پروژه های دیگر نیز به کار گیری کرده و وسعت فعالیت خویش را به صورت قابل توجهی گشوده کاهش دهید.
در‌این نصیب شما همینطور بایستی با مفاهیم مشترک در کل لهجه های اپلیکیشن نویسی که مشتمل بر موردها تحت میباشد آشنا گردید:

آرایه ها
متغیر ها
توابع
اشیا و کلاس ها
رینگ ها
متدها و …

نکته: در حالتی‌که شما از پیشین علم نرم افزار نویسی نداشته باشید شاید این مفاهیم در صدر یه خرده شمارا حیران نماید اما این یه هیچ وجه اختلال بزرگی وجود ندارد به این دلیل که در قدم های آتی شما به خیر طرز عمل و طراحی این مفاهیم کاربرد هریک رادر قابل انعطاف افزارهای حقیقی یاد خواهید گرفت.

قدم دوم: شناخت با شئ گرایی و فهم عمیق نسبت به آن
چنانچه بخواهم به صورت خلاصه و معمولی به تعریف و تمجید اپ نویسی شئ گرا بپردازم می بایست به شما بیان کنم که درین گویش ها، اپ ما به شیء تمایل پیدا می‌نماید.

یعنی چه؟

این بدان شکل میباشد که اطلاعات و توابعی که برای این اطلاعات درج شده میباشد در قالبی به نام شئ در کنار یک دیگر قرار می‌گیرند و نسبت به فضای فارغ نرم افزار کلاس بندی می‌شوند، این گزینه خیر فقط کدنویسی شمارا کاهش میدهد بلکه منجر میشود توابع بیرونی بر کلاس های شما و داده های باطن شئ شما هیچ تاثیری نداشته باشند.
در‌این مرحله شما همینطور بایستی به تحقیق کلاس ها، مختصات و خلق، پکیج ها، مدیر پوشه ها در یک اپ جاوا، خلق و خوی نرم‌افزار در طول انجام پرداخته و به آحاد این مفاهیم مسلط گردید.

قدم سوم: کامل شدن علم جاوا با دقت بر مقررات شی گرایی
درین نصیب شما بایستی با مهم‌ترین خصوصیت های شئ گرایی که دربرگیرنده مفاد پایین میباشد آشنا گردید:

وراثت (Inheritance)
چندریختی (Polymorphism)
انتزاع یا این که تجرید (Abstraction)
کپسوله سازی (Encapsulation)
Java Statics
Java Interface
InnerClass and NestedClass
Java Generics

این مفاهیم به جهت گستردگی و پراکندگی در مقاله‌ها آجل کاملا برای شما توضیح داده شود. در کلاس های جاوا اندروید آکادمی آمانج این بخش را به طور پروژه پایه به دانشجوها یادگرفتن میدهیم.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.