بهترین مقایسه بین زبان های برنامه نویسی اپلیکیشن

بهترین و اولین مرجع رسمی مقالات طراحی اپلیکیشن

بهترین مقایسه بین زبان های برنامه نویسی اپلیکیشن

۳ بازديد

یادگیری: برای اپ‌نویسانی که پیش از اینً با جاوا فعالیت کرده‌اند، یادگیری کاتلین چندان طاقت فرسا وجود ندارد؛ البته برای اپلیکیشن‌نویسانی که با لهجه‌های دیگر فعالیت کرده‌اند، ممکن میباشد یادگیری Kotlin پاره ای طاقت فرسا باشد. طراحی اپلیکیشن در مشهد کتابخانه: علیرغم امان شدید Google از کاتلین، برخی از کتابخانه‌های جانور برای پیشرفت اندروید هنوز به طور بی نقص برای Kotlin مدد نمیشوند. این خصوصیت ممکن میباشد برای نرم‌افزار‌نویسان خلل تولید کرده و فرصت بیشتری برای پیشرفت اپ بگیرد.
عدم وضوح بیشتر در پیاده‌سازی: هرچند Kotlin به نسبت Java راحت‌خیس میباشد، ولی عدم وضوح بیشتری در پیاده‌سازی داراست. این زمینه به‌خصوص برای پیشرفت‌دهندگانی که با Java شغل کرده‌اند و به Kotlin عادت ندارند، ممکن میباشد نقص‌ باشد.
مستندات کمتر: هرچند Kotlin در حالا رویش و شناخته شدن میباشد و مستندات کافی برای فراگیری و به کارگیری از آن در مشت یوزرها قرار داده گردیده، ولی به هرحال در مقایسه با جاوا، تعداد مستندات کمتری برای کاتلین جانور میباشد.
ایرادات حمایت: با این که اکثر کتابخانه‌ها و APIهای Java با Kotlin سازش خیر دارا هستند، ولی در بعضا مفاد، وجود بعضا مشکلاتی در حمایت از Kotlin اجتناب ناپذیر میباشد.
گویش نرم‌افزار نویسی C++
لهجه نرم‌افزار‌نویسی C++ یکی سابق‌ترین و پرکاربردترین لهجه‌های نرم افزار‌نویسی میباشد که معمولاً برای گسترش قابل انعطاف‌افزارهایی با کوشش بالا، سفارش میگردد. درواقع با به کار گیری از C++ میتوانید به طور به طور کاملً جدا از سیستم‌برهان اندروید اپ بنویسید و در سود شایسته ترین سعی را بدست آورید. برای بسط نرم افزار اندروید با به کارگیری از C++، می‌قدرت از NDK (Native Development Kit) استفاده نمود. NDK، یک ابزار کمکی برای بسط‌دهندگان میباشد که اذن می دهد کد C و C++ برای پلتفرم اندروید کامپایل و اعمال خواهد شد. با به کار گیری از NDK، بسط‌دهندگان اپلیکیشن‌های با همت بالا و با صرفه‌سازی گردیده برای سیستم‌ادله اندروید می‌نویسند.

مزایای لهجه نرم‌افزار نویسی C++
همت بالا: C++ یک لهجه بسیار سریع و کارآمد بوده که به صورت خاص جای‌جای نیاز به کوشش بالا باشد، جزو حق تقدم‌های روی میز قرار می گیرد. این لهجه برای توسعه و گسترش نرم افزار‌های اندروید می تواند منجر ارتقا سرعت و همت اپ گردد.
کارآمد: C++ یکی‌از گویش‌های اپ‌نویسی با همت بزرگ میباشد. به جهت حفاظت از آن در صنعت، مهارت درین گویش میتواند تحت عنوان نقطه قوت برای یک گسترش‌دهنده اپلیکیشن‌نویسی به اکانت آید.
سازش با سیستم استدلال: C++ با گونه های سیستم‌های دلیل سازگار میباشد و به‌راحتی قادر است در سیستم‌استدلال اندروید استعمال شود. همینطور، از آنجایی که C++ به طور native میباشد، به راحتی به کد مهم سیستم‌استدلال دسترسی داراست و از تجهیزات سیستم‌ادله بهره برداری می‌نماید.
کتابخانه‌های گسترده: C++ دارنده تعداد اکثری از کتابخانه‌های متن‌گشوده و تجاری میباشد که می‌اقتدار از آن ها در گسترش اپ‌های اندروید بهره مند شد.
معایب گویش اپلیکیشن نویسی C++
عدم وضوح بالا: می بایست اعتراف کنیم C++ یک گویش نرم‌افزار‌نویسی بغرنج و خطاپذیر میباشد و احتمالاً برای بسط‌دهندگانی که نو با آن آشنا گردیده‌اند، مشقت بار به حیث رسد.
خطرها امنیتی: برای کاربردهای امنیتی حساس مانند بسط اپ‌های اندروید، به کار گیری از C++ میتواند با خطرها امنیتی همپا باشد. درواقع به جهت امکان دسترسی بیشتر به کد سیستم‌برهان، احتمال وجود جراحت‌پذیری‌های امنیتی، فراتر میباشد.
نیاز به مهارت بالا: برای به کارگیری از C++ به ادراک و شناخت کافی با گویش نرم افزار‌نویسی نیاز دارید. این گویش به جهت عدم وضوح بالا، مستلزم تجارب و مهارت نرم‌افزار‌نویسی قدرتمند داراست.
خطاها مرتبط با گسترش: در حالی که C++ یک گویش بسیار کار کشته میباشد، ولی به جهت عدم وضوح بالا و نیاز به مهارت بالا، پیشرفت نرم‌افزار‌ها با استعمال از این گویش ممکن میباشد مجال‌بر و هزینه‌بر باشد.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.