کدام قدرتمند تر است، اندروید استودیو یا اکلیپس؟

بهترین و اولین مرجع رسمی مقالات طراحی اپلیکیشن

کدام قدرتمند تر است، اندروید استودیو یا اکلیپس؟

۲ بازديد

درین مقاله می‌خواهیم به مقایسه دو IDE مطرح در ناحیه اندروید، یعنی اندروید استودیو و اکلیپس بپردازیم و بدانیم به کار گیری از کدام دور و اطراف خوب میباشد. طراحی اپلیکیشن در مشهد ممکن میباشد این پرسش در ذهنیت شما ساخت‌و‌ساز گردد که IDE چیست؟  IDE مخفف واژه development environment در معنای گوشه و کنار بسط یک پارچه (مجتمع) میباشد. در دنیای فناوری داده ها به اپلیکیشن نویس، پیشرفت دهنده و به محیطی که یک نرم‌افزار نویس در آن نرم‌افزار نویسی میکند اطراف بسط گویند. پس IDE یک دور و بر اپ نویسی میباشد که دسته ای از اپلیکیشن ها مشمول: ویرایشگر کد، نرم افزار، کامپایلر، دیباگر و در غایت رابط گرافیکی را یکجا عده کرده و در مشت نرم‌افزار نویس قرار داده میباشد.
در کل میتوان بیان کرد هر IDE به 3 قسمت تقسیم می شود:

code editor
build automation tools
a debugger
کیفیت به وجود داخل شدن فضا های توسعه و گسترش:
اوایل سال 2005 میلادی بود، کمپانی گوگل که رقیبی در اندروید نداشت توانست سیستم برهان اندروید را خریداری نماید. این سیستم ادله در واقع ورژن مشتق گردیده یا این که گشوده نویسی گردیده از سیستم ادله Linux بود که گنج و آوازه عظیمی را بخش کمپانی قابل انعطاف افزاری گوگل کرد و توانست در سال 2013 به شایسته ترین سیستم ادله در عالم از لحاظ محبوبیت تبدیل شد.
ظهور اکلیپس:
در اواخر سال 2013 میلادی یک مطالعه میان المللی علامت اعطا کرد، حدود هفتاد و یک درصد از برنامه نویس ها جهان نرم‌افزار های خویش را برای سیستم دلیل اندروید می نویسند. این دستور طبیعی بود به دلیل آنکه دوست داستنی ترین سیستم دلیل برای اکثر موبایل ها و تبلت های جهان این سیستم استدلال بود.

با ظهور اندروید و محبوبیت آن و همینطور گفت و گو سورس آزاد بودن این سیستم استدلال سبب شد تا موسسات و دسته های دارای اعتبار متعددی مبادرت به پیاده سازی و تشکیل داد دور و اطراف های پیشرفت این سیستم استدلال اعمال دهند البته گردآوری یه خرده از آن ها توانستند پا به دنیای رقابت و جهانی شدن بگذارند. کمپانی Eclipse یکی آنها بود که توانست آوازه بالا و بهره متعددی را از این نحوه برای خویش دست و پا نماید.
به همین ادله برنامه نویس ها اندروید در آستانه نرم افزار نویسی خویش از دور و اطراف بدون پول Eclipse به کارگیری می‌کردند. Eclipse بدون‌پول بود و به منابع hardware مقداری نیاز داشت. در بالا گوگل با ارائه افزونه ADT برای اکلیپس قابلیت اپ نویسی اندروید را به‌این دور و بر اضافه کرد. سپس‌ها گوگل، ورژن‌ای بی نقص به عنوان Eclipse ADT Bundle یک اطراف بسط مطلوب خیس برای اندروید به یوزرها ارائه اعطا کرد. این دور و بر نیز تا سال های اخیر شایسته ترین منش معمول برای تایپ کردن اپ های میانگین بود.

ظهوراندروید استودیو:
بهره بالا و آوازه روز افزون برای Eclipse سبب ساز شد تا گوگل خودش هم به درنگ بسط ی دور و بر نرم‌افزار نویسی اندروید بیفتد. برای همین همت کرد تا بتواند رقیبی برای اکلیپس باشد؛ براین اساس عمل گوگل آغاز شد. بستر هایی هم بدین کوشش یاری کرد، از جمله زیرا گوگل مالک یا این که صاحب موتور جست وجوی حاذق Google بود توانست به خیر ادیتور تازه خویش را تبلیغ نماید یا این که این ذهنیت که گوگل زیرا صاحب خویش اندروید میباشد قادر است شایسته ترین ادیتور را برای آن پیاده سازی کرده و بسازد بر روی محبوبیت زود هنگام ادیتور درست شده به وسیله گوگل تاثیر گذاشت.

در غایت در 16 می سال 2013 میلادی برای نخستین دفعه گوگل ادیتور خویش را با اسم Google studio یا این که Android studio منتشر کرد.
Android Studio مبتنی بر IntelliJ IDEA که یک دور و بر پیشرفت برای گویش جاوا و منتشر گردیده بوسیله کمپانی JetBrains میباشد ساخته و پیاده سازی گردیده است. این فضا نرم افزار نویسی به منابع طاقت فرسا افزاری بیشتری نسبت به Eclipse نیاز دارااست و در عین درحال حاضر سرویس ها جذاب تری را به نرم‌افزار نویس ارائه میدهد.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.