راهنمای اجمالی جاوا برای اندروید

بهترین و اولین مرجع رسمی مقالات طراحی اپلیکیشن

راهنمای اجمالی جاوا برای اندروید

۱ بازديد
جاوا چیست؟
جاوا یک لهجه نرم‌افزار نویسی بسیار دوست داستنی میباشد که به وسیله Sun Microsystems (که حال وابسته به Oracle میباشد) تاسیس شده است. اپلیکیشن های اندروید نیز با به کار گیری از گویش جاوا پیشرفته اند.جاوا زمان ها بعداز C و C ++ پیشرفته طراحی اپلیکیشن در مشهد و بخش اعظمی از خصوصیت های بارز این لهجه های توانمند را مشتمل بر می گردد. در حالی که به بعضی از اشکالات آن‌ها‌را پوشش داده میباشد.
گویش های نرم‌افزار نویسی همچنان صرفا به اندازه کتابخانه هایشان کارکشته میباشند. این کتابخانه ها برای امداد به پیشرفت دهندگان در تشکیل داد نرم افزار های کاربردی به وجود آمده اند.
برخی از خصوصیت های اساسی جاوا عبارتند از:
• یادگیری و ادراک سهل
• جدا از پلتفرم بودن
• امن
• شی گرا بودن
• ماشین های مجازی
اندروید به شدت به‌این اصول نخستین جاوا متکی میباشد. بسته بسط اپ اندروید (SDK) مشتمل بر بخش اعظمی از کتابخانه های استاندارد جاوا (کتابخانه های ساختار داده، کتابخانه های ریاضی، کتابخانه های گرافیکی، کتابخانه های کانال سازی و غیره) و همینطور کتابخانه های منحصر به فرد اندرویدی میباشد که به شما در پیشرفت نرم‌افزار های بسیار دیدنی اندروید امداد می نماید.
چرا یادگیری جاوا راحت میباشد؟
به دلایل زیادی یادگیری جاوا آسوده میباشد. جاوا یکی گویش های اپلیکیشن نویسی میباشد که به صورت وسیع آیتم دعوا، فراگیری و به کارگیری قرار میگیرد. این اپ برای اشکال مختلفی از پروژه های نرم‌افزار نویسی، صرف حیث از مقیاس آنان، از اپ های اینترنت گرفته تا نرم‌افزار های موبایل آیتم استعمال قرار میگیرد.
ضمن این جاوا یکی‌از خواناترین لهجه های اپ نویسی برای بشر میباشد. به‌این مفهوم که فردی که اطلاعاتی در زمینه‌ی نرم‌افزار نویسی ندارد نیز می‌تواند با رسیدگی کدهای آن تا حدودی متوجه همت آن خواهد شد. به نمونه تحت اعتنا فرمایید:

char character = 'a';
if(character=='a')
{
doSomething();
}
else
{
doSomethingElse();
}
با تلاوت کد بالا می‌توانید به طور تقریبی آن را ادراک فرمائید. یک متغیر واحد به اسم کاراکتر (character)وجود دارااست. در‌حالتی که متغیر کاراکتر موازی با کلام a باشد، سپس فعالیت بخصوصی را اعمال بده (با فراخوانی doSomething())، در غیر این شکل عمل دیگری را اعمال بده (با فراخوانی doSomethingElse()).
چرا جداگانه از پلتفرم بودن جاوا مداقه داراست؟
برای اکثری از گویش های نرم افزار نویسی، شما می بایست از کامپایلر جهت قابل درک کردن کدهای خویش برای ماشین به کار گیری فرمائید. دستگاه های متعدد از لهجه های مختلفی به کارگیری می نمایند. این بدان مفهوم میباشد که ممکن میباشد شما نیاز به کامپایل کردن اپ های خویش برای هر دستگاه و با گویش های متعدد داشته باشید.
اماجاوا این سیرتکامل وجود ندارد…
کامپایلرهای جاوا کدهای شما‌را از پرونده های منبع جاوا (قابل تلاوت به وسیله آدم) به چیزی به اسم “bytecode” (قابل تلاوت به وسیله جاوا ) تبدیل می نمایند. این کدها بوسیله یک ماشین مجازی جاوا ترجمه می گردد؛ که دقیقا مانند یک پردازنده فیزیکی روی کد شغل می نماید تا کد کامپایل گردیده را جاری ساختن کند.
اپلیکیشن های اندرویدی در یک ماشین مجازی خاص به اسم Dalvik VM انجام میشوند. در واقع می قدرت Dalvik VM را بستری در حیث گرفت که اپلیکیشن اندروید در آن جاری ساختن میشود. بدون نوع دستگاه.
چرا جاوا امن میباشد؟
از آنجایی که نرم‌افزار های جاوا در یک ماشین مجازی جاری ساختن میگردند، از hardware دستگاه غیروابسته خواهند بود. به این ترتیب، ماشین مجازی قادر است اجرای کد را به طور ایمن در مقایسه با گویش هایی که به صورت بی واسطه با کد دستگاه عمل می نمایند، کد گذاری ، حفظ و مدیر نماید.
هر نرم‌افزار اندروید با به کارگیری از یک اکانت کاربری گوناگون Dalvik VM روی سیستم برهان (بر پایه ی لینوکس) ایفا می‌گردد. نرم‌افزار های اندروید بوسیله سیستم دلیل آیتم رسیدگی قرار گرفته و درصورتی که فعالیت نیکی نداشته باشند متوقف می‌شوند (از جمله به کارگیری بیشتراز حد از نیروی پردازنده، رسپانسیو نبودن و …) براین اساس اساسی میباشد که نرم‌افزار هایی کاربردی با ثبات و ریسپانسیو ساخت نمایید. نرم‌افزار ها میتوانند با به کارگیری از پروتکل های تعریف و تمجید گردیده با یکدیگر مرتبط شوند.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.