زبان برنامه نویسی کاتلین چیست و چرا باید آن را بیاموزیم؟

بهترین و اولین مرجع رسمی مقالات طراحی اپلیکیشن

زبان برنامه نویسی کاتلین چیست و چرا باید آن را بیاموزیم؟

۳ بازديد

از آن جا که گویش نرم افزار نویسی کاتلین زبانی جدیدتر از جاواست اینک برای پیشرفت و اپ نویسی طراحی اپلیکیشن در مشهد نرم افزار اندروید از گویش کاتلین هم به کارگیری می‌گردد درین نصیب می خواهیم به معرفی گویش اپلیکیشن نویسی کاتلین بپردازیم و مزایای لهجه اپلیکیشن نویسی کاتلین را برشمریم و شایسته ترین گویش اپ نویسی اندروید را شناسایی کنیم همینطور قصد داریم کاربرد لهجه اپلیکیشن نویسی کاتلین را به شما علامت دهیم.

کاتلین یک لهجه نرم‌افزار نویسی میباشد که بر روی ماشین مجازی جاوا جاری ساختن میگردد. همینطور می تواند به سورس کد جاوا اسکریپت یا این که کد ماشین کامپایل گردد.به گفته ی وب سایت قانونی کاتلین : کاتلین یک گویش اپلیکیشن نویسی امروزی میباشد که سبب ساز خرسند شدن پیشرفت دهنده هایش می‌شود.او‌لین پیشرفتٔ آن به وسیله دسته نرم افزار‌نویسان جت برینز (Jet Brains) بنا شده در سن پترزبورگ روسیه اعمال شد. (این اسم از روی جزیره کاتلین در حوالی سن پترزبورگ میاید.) کاتلین در ژانویهٔ سال ۲۰۱۲ تحت عنوان لهجه ماه گزینش شد.

آنچه در‌این نوشته خوا هیم داشت
چرا لهجه اپلیکیشن نویسی کاتلین را می بایست تعیین کنیم؟
مقایسه لهجه اپلیکیشن نویسی کاتلین با جاوا
مزایای گویش اپ نویسی کاتلین
مزایای تجاری تغییر‌و تحول کاربری به کاتلین
معایب گویش نرم‌افزار نویسی کاتلین
یک‌سری نمونه از کد نویسی در گوشه و کنار لهجه نرم افزار نویسی کاتلین
عده بندی
چرا لهجه اپلیکیشن نویسی کاتلین را می بایست گزینش کنیم؟


گویش نرم‌افزار نویسی کاتلین یک گویش اپلیکیشن نویسی تماماً کاربردی ، open-source و آزاد میباشد که در بالا برای ماشین مجازی جاوا ( JVM ) و اندروید پیاده سازی گردیده است و خصوصیت های اپلیکیشن نویسی شی گرا و کاربردی را با هم ادغام می نماید. این نرم‌افزار بر امکان همیاری ، ایمنی ، وضوح و امان ابزار متمرکز گردیده است.از کاتلین می قدرت برای هر نوع توسعه و گسترش بهره برد ، اعم از اینترنت سرور ، اینترنت سمت مشتری (client) و اندروید.با به کار گیری از Kotlin / Native ، مدد از سیستم استدلال های دیگر مانند سیستم های embedded system ، macOS و iOS در دسترس میباشد.

در 17 مه 2017 ، گوگل دفاع مرتبه یک خویش از کاتلین را اظهار‌کرد ، به‌این مضمون‌ که کاتلین به لهجه قانونی توسعه و گسترش نرم افزار اندروید تبدیل شد.از آن مجال ، جت برینرز اثبات کرد که می اقتدار از Kotlin برای تایپ کردن نرم افزار های iOS نیز با توفیق بهره مند شد ، اپ قانونی KotlinConf 2017 تماماً در کاتلین ساخته شد و از iOS ، Android و همینطور بیشتر مرورگرها از روش نرم افزار اینترنت خویش نگهبانی میکرد.با امان روزافزون از هر دو سیستم استدلال مهم موبایل ، کاتلین به محبوبیت بیشتری دست پیدا می نماید و به حیث می‌رسد آجل آن تنها به اندروید محصور نمیشود.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.